Waarderingspremie
De gemeente Ingelmunster verleent een waarderingspremie van 125 euro per jaar aan mensen uit Ingelmunster die zorgen voor een hoogbejaard, ziek of gehandicapt gezins- of familielid.
Op volgende dagen kan je een aanvraag voor deze premie indienen in het sociaal huis (Oostrozebekestraat 6):
Maandag 9 december 2024: van 9 - 12 uur en van 13.30 - 16.45 uur
Donderdag 19 december 2024: van 9 - 12 uur en van 13.30 - 18 uur
Maandag 13 januari 2025: van 9 - 12 uur en van 13.30 - 16.45 uur
Donderdag 30 januari 2025: van 9 – 12 uur en van 13.30 - 18 uur
Opgelet: mantelzorgers die voor het eerst de premie aanvragen, of het vorig jaar vergaten, moeten zeker langskomen in het sociaal huis voor de aanvraag. Wie vorig jaar een waarderingspremie kreeg, ontvangt thuis de documenten voor de aanvraag.
Voorwaarden
- De zorgbehoevende én de mantelzorger (de persoon die instaat voor de verzorging) moeten in Ingelmunster wonen (minimum 3 maanden ingeschreven in het bevolkingsregister).
- Zorgt u voor uw hulpbehoevende partner, dan moet hij of zij steeds beschikken over een officieel attest van de FOD Sociale Zekerheid Directiegeneraal Personen met een Handicap met minimum 12 punten ongeacht de leeftijd.
- Zorgt u voor een inwonend hoogbejaard, ziek of gehandicapt gezins- of familielid, dan moet hij of zij:
- 80 jaar of ouder zijn of
- indien hij of zij jonger is dan 80 jaar, dan moet men beschikken over een officieel attest van de FOD Sociale Zekerheid Directiegeneraal Personen met een Handicap met minimum 12 punten of over een officieel attest van het Kinderbijslagfonds met minimum 80% of 6 punten op de eerste pijler of 15 punten in het totaal
Wat meebrengen
- Jouw identiteitskaart en die van de zorgbehoevende en mantelzorger
- Indien nodig een algemeen attest FOD sociale zekerheid met minimum 12 punten of een attest kinderbijslag of FOD met minimum 80% of 6 punten op de 1e pijler of 15 punten in het totaal.
Sociaal Huis
Sociaal Huis
Oostrozebekestraat 6
8770 Ingelmunster
T: 051 33 74 60
E: sociaalhuis@ingelmunster.be
Openingsuren: