Hoe werkt Melding8770?

Dagelijks melden mensen ons zaken in verband met losliggende stoeptegels, geurhinder, zwerfvuil, kapotte vlaggen, enz. Om ervoor te zorgen dat deze meldingen op dezelfde manier behandeld worden, maken we gebruik van het centraal meldpunt ‘meldING8770’.

Stel, je wandelt door Ingelmunster en je ziet plots enkele losliggende tegels in het voetpad die voor gevaarlijke situaties kunnen zorgen. Als bezorgde burger wil je het bestuur zo snel mogelijk op de hoogte brengen. Via www.melding8770.be geef je op een eenvoudige manier je melding door, je voegt er eventueel een foto aan toe en kan op een digitale kaart precies aanduiden waar het probleem zich situeert. Zodra je melding bij ons binnenkomt, kijken we je informatie na en gaat alles door naar de bevoegde dienst die het probleem kan oplossen.


Wat gebeurt er met je melding?

Het meldpunt centraliseert alle info, geeft waar mogelijk onmiddellijk antwoord of opent een onderzoek. Zo krijgen de betrokken diensten een bericht en kunnen ze het probleem zo snel mogelijk oplossen. De behandelingstermijn hangt natuurlijk af van het soort melding. Soms kunnen we je vraag onmiddellijk oplossen, voor andere gevallen is een grondig onderzoek aangewezen of kadert je probleem in een groter project.


Wat is het grote voordeel van dit meldpunt?

Door alle meldingen op één plaats te verzamelen en ze van daaruit verder te verwerken, kunnen we je perfect op de hoogte houden van wat er met jouw melding gebeurt. Kregen we je melding al binnen van iemand anders, is je gemelde probleem ondertussen al opgelost of staat het op de werkplanning, moeten wij een andere instantie oproepen, enz. Zo hoef je dus niet meer rond te bellen of te mailen om te weten wat er met je vraag is gebeurd.

Enkel digitaal?

Ben je niet vertrouwd met computers? Dan kan je uiteraard je melding altijd doorgeven via onze verschillende balies of het centraal telefoonnummer 051 33 74 00. Onze medewerkers zullen jouw informatie dan toevoegen in het meldpunt.


Waarmee kan je niet bij het meldpunt terecht?

Voor alle problemen die niets met de gemeentelijke dienstverlening te maken hebben. Bijvoorbeeld problemen met bus of trein. Kapotte straatlampen geef je rechtstreeks door via www.straatlampen.be.